Keskeiset tapahtumat 2015

Solmimme loppuvuonna monia merkittäviä asiakassopimuksia, kun muun muassa MARS Nordics, JD.com, Anttila, TeliaSonera ja Verkkokauppa.com ulkoistivat toimitusketjuratkaisunsa meille. Jatkoimme strategian mukaista logistiikkaliiketoiminnan kannattavuuden parantamista myymällä keväällä Skandinavian maantierahtiliiketoiminnan tanskalaiselle Nordic Transport Groupille. Tarjoamme kansainvälisen rahdin palvelut jatkossa kumppaniverkoston kautta.

Käynnistimme keväällä palvelupisteverkoston uudistuksen. Postilla on jatkossa 21 omaa myymälää, ja 77 myymälän osalta aloitimme neuvottelut palvelujen siirtämisestä kumppaniyritysten hoidettaviksi. Lisäksi avaamme 100 uutta palvelupistettä. Muutokset toteutetaan seuraavien kahden ja puolen vuoden aikana.

Syyskuussa kokeilimme robottikopterin hyödyntämistä jakelu- ja kuljetustehtäviin ensimmäistä kertaa Suomessa ja ensimmäistä kertaa Euroopassa asutussa kaupunkiympäristössä. Robottikopteri lensi pakettia kuljettaen muun muassa Helsingissä mantereelta Unescon maailmanperintökohteeseen Suomenlinnaan.

Loppuvuodesta Vantaalle avaamassamme robottiavusteisessa hybridivarastossa yhdistetään saumattomasti niin automaattivarasto, lavavarastot kuin pientavaravarastot. Liedossa loppuvuodesta avattu uusi logistiikkakeskus on verkkokaupan HUB eli keskusterminaali. Vantaan logistiikkakeskus, robottiavusteinen hybridivarasto ja Liedon logistiikkakeskus mahdollistavat verkkokaupalle jopa 2–3 lisämyyntipäivää sesonkeihin. Asiakkaat puolestaan saavat verkkokauppatilauksensa perille jopa samana päivänä.